loading...
اکسیر کنکور!!مشاوره کنکور96
Zohreh بازدید : 3434 سه شنبه 31 شهریور 1394 نظرات (11)

  لغت

زبان درس فراری ه ولی میشه با توجه به نکاتی راحتتر حفظشون کرد ، برای خوندن لغت های زبان راه های زیادی وجود داره اما اکثر بچه ها بهش توجه نمیکنن و میخوان کلی لغت رو شب امتحان حفظ کنن که البته بگم اینکار ممکنه باعث بشه اونایی هم که بلدن رو فراموش کنن.

حالا روش ها

پیشنهاد میکنم برای حفظ دائمی لغت های سخت اونا رو تو یه جمله معروف یا یه جمله طنز یا یه جمله ای که از نظرتون جالبه به دام بندازین مثلا 

ورزش دشمن اعتیاد است : exercise is the enemy of addiction

میتونیم لغت های مشابه و مترادف و متضاد و سخت رو باهم تو یه جمله به دام بندازیم تا همشونو طبقه بندی شده تو ذهنمون جا بدیم و دیگه از ذهنون نمیرن :

My parents expect me to have respect for all aspect of tradition

والدینم از من انتظار دارند از همه لحاظ به سنت ها احترام بگذارم .

میتونیم بعضی از کلمات خیلی سخت رو هی بنویسیم رو کاغذ و تکرار کنیم ، این کار خیلی کمک میکنه تا اسم ها تو ذهن ادم باقی بمونه .

فک کنم تا الان به اهمیت تکراااااااااااااااااااار تو درس خوندن پی بردین ، این مسئله تو زبان هم صدق میکنه و کاری میکنه کارستون :))))) تا حالا دقت کردین کلماتی مثه father . mother .book … رو یادتون نمیره چون خیلی تکرار کردیم !!

حالا میرسیم به روشی که همه تقریبا باهاش آشنان و فقط مختص زبان انگلیسی نمیشه و تو همه زبان های زنده دنیا کاربرد داره ؛ آفرین درست ،   tick eight کردینpredict 

همونطور که از اسمش پیداست باید یه جدول هشت قسمتی درست کنیم، اینطور که شب اول 5 لغت رو میخونیم و تیک میزنیم و شب دوم 5 لغت جدید رو میخونیم و تیک میزنیم و 5 لغت شب اول رو مجددا مرور میکنیم و تیک دوم مربوط بهشون رو میزنیم و اینکار رو اونقدر ادامه میدیم تا همه کلمه ها جلوشون 8 تیک ه بشه :

شب اول

لغت اول

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت دوم

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت سوم

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت چهارم

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت پنجم

/

 

 

 

 

 

 

 

شب دوم ( مرور )

لغت اول

/

/

 

 

 

 

 

 

لغت دوم

/

/

 

 

 

 

 

 

لغت سوم

/

/

 

 

 

 

 

 

لغت چهارم

/

/

 

 

 

 

 

 

لغت پنجم

/

/

 

 

 

 

 

 

5 لغت جدید

لغت ششم

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت هفتم

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت هشتم

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت نهم

/

 

 

 

 

 

 

 

لغت دهم

/

 

 

 

 

 

 

 

گرامر

درس های گرامر را اول باید جدا جدا بخونیم و هر چیزی که برداشت کردیم رو روی کاغذ بنویسیم و خلاصه نویسی کنیم ، اگه نکته مهمی رو جا انداختیم باید دوباره به متن مراجعه کنیم و اون رو اضافه کنیم و اون رو دقیق تر میخونیم تا  خوب یاد بگیریم ، گرامر هر درس رو باید 3-5 بار بخونیم و به یکبار اکتفا نکنیم . مرحله بعدی زدن تست ه و حداقل 20- 30 تست از همین درسی که خوندیم ه و مقایسشون با کلید که اگر غلط بود سعی میکنیم دوباره جواب بدیم و سپس سراغ جواب تشریحی میریم و سعی میکنیم هر نکته مهم توی پاسخ نامه بود رو به دفتر خلاصه نویسی مون اضافه کنیم تا یه وقت اشتباه گذشته رو تو یه تست دیگه تکرار نکنیم .بعد تموم شدن هر درس هم یک ازمون از همان درس و درس های قبل میگیریم از خودمون تا کامل مسلط بشیم روشون .

تست های ترکیبی کمک زیادی به تسلط در گرامر میکنه .

میتونیم از رمز گذاری و ... هم استفاده کنیم :

 تـــــــــب گـــــــــــــــل فـــــــــــــا رس ← ت: to be & taste ب : become گ: get & grow ل:look  ف: feel ا:appear ر:remain س: stay,smell,seem & sound  بعد این افعال ربطی از صفت استفاده میکنیم .

نکته : این نکته رو تو یه جا دیدم خیلی جالب بود :

برای اینکه بتونیم لیست افعال جدا شدنی را حفظ کنیم ، آنها را در قالب یک داستان برای خودمان دسته بندی میکنیم :

" یک شب توی dictionary  داشتم look up  میکردم ، ولی لغتی که میخواستم را پیدا نکردم و تصمیم گرفتم کتاب را give back کنم و بخوابم . صبح شد ، آفتاب آمد . مادرم تلفن را pick up  کرد و من را  call up  کرد . من  wake up  کردم و دیدم  چراغ ها  turn off  هستند . آنها را  turn on  کردم ، لباس های خانه ام را  take off  کردم و لباس های بیرونم را  put on  کردم و رفتم کتابفروشی . در آنجا صدایم را برای فروشنده  turn up  کردم و گفتم این چه جور  dictionary  مزخرفی است ! فروشنده عصبانی شد و گفت : درست صحبت کن آدم حسابی ! صدایت را  turn down  کن و الا ... خلاصه بعد از کلی بزن بزن فهمیدم که باید تلاشم را give up  کنم ."

برای یادگیری گرامر ، حتما باید خلاصه نویسی کنیم و این رو هم بدونیم هیچ خلاصه ای مثه خلاصه خود آدم نمیشود .

Cloze

تا حالا جدول کلمات متقاطع حل کرده اید؟؟ cloze  رو هم باید اینطور حل کنیم ، یعنی اگه سوال اول حل نشد بریم سراغ دومی و ... تا آخر . کلا برای حل این قسمت نباید ابتدا به گزینه ها نگاه کنیم و سعی کنیم کم کم متن را کامل کنیم .

Reading

برای موفق شدن در reading قبل از هر چیزی باید دایره لغاتمان را تقویت کنیم . و اینکه باید تکنیک های خوندن متن و جواب دادن به سوال هایش را یاد بگیریم ، چون خواه ناخواه بعضی از کلمه های متن جدید هستند و باید آنها را حدس بزنیم .

در reading  ها باید سوالات را بخوانیم و سپس سراغ متن بریم مثه عربی که یادتون هست ؟؟

نکته : موقع تمرین کردن باید اولویت را روی متن آزمون های سراسری سال های قبل بگذاریم تا با شیوه ی متن ها آشنا شویم .

نکات پایانی

برای تقویت لغت بهتره شب ها قبل خواب سعی کنیم کارهای روزانه مان را تا جایی که میتونیم به زبان انگلیسی بگیم و بجای عبارات و اصطلاحات فارسی از زبان بین المللی !!! استفاده کنیم .

حجم زبان نسبت به سایر درس ها کمتره ! پس اگه یه ذره بیشتر توش تلاش کنی و تست کافی در موردش بزنی به خاطر دلایلی که اون ابتدا هم بهش اشاره شد در مورد تایم و تعداد سوالات readingو خستگی ذهن سایر داوطلبان و ... یه درصد خوب تو زبان میتونه یه تراز عالی رو براتون به ارمغان بیاره .

منابع پیشنهادی

انتشارات خیلی سبز (مولف: جابری)

انتشارات تخته سیاه ( مولف : جابری)

انتشارات شبقره (مولف : کیاسالار)

و نترسیم از متن ( مولف : کیا سالار ، انتشارات شبقره )

انتشارات مبتکران ( مولف : اناری )

پاییزتون بهاری

موفق باشین...

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط باران در تاریخ 1394/07/17 و 0:47 دقیقه ارسال شده است


سلام من امسال به خاطر اینکه دانشگاه مورد علاقم پذیرش نداش مجبور شدم پشت بمونم حالا ام که شروع کردم بخونم نمیدونم چیم شدم وقتی کتاب رو باز میکنم حواسم خیلی پرت میشه خودشم به چیزای خیلی کوچیکی که اصلا ارزش فک کردن نداره یا زیاد با خودم حرف میزنم طفا کمک کنین با تشکر.
پاسخ : بی انگیزه شدی و دچار روزمرگی!!
حتما محیطی که درس میخونی خیلی ساکته!
محیط رو تغییر بده ببین کجا راحت تری
به هدفت فکرکن!
با اونایی هم که همش درحال درس خوندنن و حس رقابت بهت میدن ارتباطت رو حفظ کن
نگار

این نظر توسط مهرانه در تاریخ 1394/07/13 و 10:36 دقیقه ارسال شده است

سلام در پاسخ به دوستي كه پرسيده بود من درباره دبيرام نظري ندارم چون به اين جمله خيلي اعتقاد دارم كه دانش اموز قوي از معلم ضعيف ياد ميگيرد ولي دانش اموز ضعيف از معلم قوي هم ياد نمي گيرد پس ادم هيچ وقت نبايد تلاش كمشو گردن دبيراش بندازه ولي اينقد بگم كه من يه مدرسه نمونه دولتي بودم با ضعيف ترين امكانات و دبيراي عالي هم نداشتيم در حدي كه درسشونو در حد كتاب ميدادن همين و بس اما منابع ببين منابع يه چيز شخصي و سليقه اي بسته به سطح هر كس فرق ميكنه و من چون از سالاي پايه شروع كرده بودم به كنكوري خوندن تقريبا منابع زيادي كار كرده بودم ولي شما اگه پيش دانشگاهي هستيد يه منبع خوب بگيريد و با همون جلو بريد من برا زيست هر سه پايه خيلي سبز و نشرالگو داشتم و زيست تصويري قلم چي زيست ابي و گاج نقرهاي شيمي هم مبتكران و خيلي سبز وازمون پيش و پايه فار رياضي هم خيلي سبز و الگو وگاج فيزيك هم گاج وخيلي سبز و الگو و كتاب نسبتا دشوار قلم چي زبان مبتكران و خيلي سبز و شبقره و ديني الگو و خيلي سبز عربي خيلي سبز و گ
اج نقره اي و ادبيات الگو و دريافت و خيلي سبز اينم بگم من سرعت بالا و ساعت مطالعه بالا داشتم و ازهمون سالاي پايه خوب خوندم و هميشه تست زماندار حل ميكردم و كتاب كمپل و گايتون رو هم خوندم ولي شما لازم نيست اين همه منابع بگيري بهترينشو بهت ميگم بگير برا زيست حتما نشرالكو و گاج نقرهاي فزيك بسته به سطحت گاج يا الگو رياضي مهروماه خوبه گاج عاليه شيمي خيلي سبز و ازمون فار ديني الگو عربي گاج زبان مبتكران ادبياتم يا الگو يا دريافت موفق باشي بازم سوالي بود درخدمتمشکلک

این نظر توسط مهرانه در تاریخ 1394/07/13 و 10:30 دقیقه ارسال شده است

سلام در پاسخ به دوستي كه پرسيده بود من درباره دبيرام نظري ندارم چون به اين جمله خيلي اعتقاد دارم كه دانش اموز قوي از معلم ضعيف ياد ميگيرد ولي دانش اموز ضعيف از معلم قوي هم ياد نمي گيرد پس ادم هيچ وقت نبايد تلاش كمشو گردن دبيراش بندازه ولي اينقد بگم كه من يه مدرسه نمونه دولتي بودم با ضعيف ترين امكانات و دبيراي عالي هم نداشتيم در حدي كه درسشونو در حد كتاب ميدادن همين و بس اما منابع ببين منابع يه چيز شخصي و سليقه اي بسته به سطح هر كس فرق ميكنه و من چون از سالاي پايه شروع كرده بودم به كنكوري خوندن تقريبا منابع زيادي كار كرده بودم ولي شما اگه پيش دانشگاهي هستيد يه منبع خوب بگيريد و با همون جلو بريد من برا زيست هر سه پايه خيلي سبز و نشرالگو داشتم و زيست تصويري قلم چي زيست ابي و گاج نقرهاي شيمي هم مبتكران و خيلي سبز وازمون پيش و پايه فار رياضي هم خيلي سبز و الگو وگاج فيزيك هم گاج وخيلي سبز و الگو و كتاب نسبتا دشوار قلم چي زبان مبتكران و خيلي سبز و شبقره و ديني الگو و خيلي سبز عربي خيلي سبز و گ
اج نقره اي و ادبيات الگو و دريافت و خيلي سبز اينم بگم من سرعت بالا و ساعت مطالعه بالا داشتم و ازهمون سالاي پايه خوب خوندم و هميشه تست زماندار حل ميكردم و كتاب كمپل و گايتون رو هم خوندم ولي شما لازم نيست اين همه منابع بگيري بهترينشو بهت ميگم بگير برا زيست حتما نشرالكو و گاج نقرهاي فزيك بسته به سطحت گاج يا الگو رياضي مهروماه خوبه گاج عاليه شيمي خيلي سبز و ازمون فار ديني الگو عربي گاج زبان مبتكران ادبياتم يا الگو يا دريافت موفق باشي بازم سوالي بود درخدمتم

این نظر توسط مهین در تاریخ 1394/07/11 و 22:36 دقیقه ارسال شده است

سلام مهرانه من دانش اموزنیکانی بودم وباهات هم مدرسه ایم توخیلی برای این رتبه زحمت کشیدی توالمپیادرتبه اوردی سال سوم کتابه زیست چهارم روپیش خوانی کرده بودی وکتاب کمپل روهم خونده بودی من همیشه میگفتم تومدرسه این یچیزی میشتش خخخخ عزیزم افتخاره مدرسه ی مایی شکلک

این نظر توسط به مهرانه در تاریخ 1394/07/08 و 13:26 دقیقه ارسال شده است

سلام اول تبریک میگم بهتون به خاطر رتبه ی خوبی که اوردید بعد سوالم اینه خوب استاد ها ی مدرستون خوب بودن ؟؟؟
2زیست رو چه کتاب هایی کار کردید ؟طفا هر چی رو کار کردید بگید
3.من از ریاضی اومدم تجربی حالا زیست رو چکار کنم ؟
4.منابعتون برای همه ی ددر ساتون چی بوده ؟
ممنون امیدوارم ببینید کامنتم رو
پاسخ : سلام
من نظرتون رو تایید میکنم امیدوارم که ببینن ایشون و پاسخ بدن
موفق باشین
زهره

این نظر توسط نیلگون در تاریخ 1394/07/06 و 22:44 دقیقه ارسال شده است

سلام تو رو خدا کمک کنین من این روزا وقتی کتابارو باز میکنم کلی خوابم مییاد خیلی ناراحت میشم از وضعیتم بعدشم چون امسال دانشگاه مورد علاقه ام پذیرش نداش مجبور شدم به خاطر علاقم پشت بمونم الانم که وضعیتم خرابه اصلا نمیتونم با خیال راحت بخونم ..............
پاسخ : سلام
این همه نگرانی بابت چیه؟؟؟
رو هدفتون تمرکز کنین که اینقدر مهم بود که حاضر شدین یه سال از عمرتون و وقتتون رو بذارین تا بهش برسین.
روزا کوتاه شده یکم و فاز خواب و استراحتم افزون شده اما شما نباید بهشون توجه کنین
به چند ماه دیگه فک کنین که اگه این مدت رو خوب بخونین میتونین رشته و دانشگاه مورد علاقتون قبول بشین ... الان دیگه کم کم باید سرعتتون رو افزایش بدین تا به رقباتون که تابستون رو خیلی خوب استفاده کردن برسین باید از فاز سرعت لاک پشتی به فاز خرگوشی برینشکلک)) استرس خودش یه عامل انگیزه و تلاشه اما اگه بیشتر از حد باشه تبدیل به عامل مخرب میشه و نمیذاره اون طورکه میخواین به نتیجه دلخواهتون برسین پس با خیال راحت اما در نظر داشتن هدفتون و زمانتون به درس خوندن ادامه بدین که ان شا ا... به هدفتون میرسین
موفق باشین
زهره

این نظر توسط لیلی در تاریخ 1394/07/02 و 13:59 دقیقه ارسال شده است

سلام؛اگه میشه هم جواب سوالامو بدین هم اینکه یه مقدار راهنماییم کنین
امسال سومین کنکوری بود ک شرکت میکردم اما رتبه م 43هزار منطقه 2شد کارنامه امسالو به چندتا مشاور نشون دادم گفتن که رتبت با درصدات نمیخونه بنظر شما حرفشون درست بوده یا فقط میخواستن بمن روحیه بدن که طبق معمول گند نزدی
ادبیات33 دینی34 عربی19 زبان15 ریاضی3/4 فیزیک5/7 زیست-2 شیمی56
بودن کسایی ک امسال بارتبه 55هزار پرستاری ازاد اوردن اما پرستاری ازاد هیچ شهری رو نیووردم
هرچقدر باخودم کلنجار میرم ک بمونم پشت کنکور نمیتونم چون توانشو ندارم هرسال از پاییز همه تفریحاتمو کنار میزارم فقط تو اتاقم درگیر درسام میشم امسال سر جمع1هفته م وقت تلف شده نداشتم اما مث هرسال هفته ی قبل کنکور فهمیدم ک هیچ کاری نکردم همین منو میترسونه که دوباره کنکور بدم؛واقعا نمیدونم باید چیکار کنم
پاسخ : سلام
خوب اگه پست های قبلی رئ که همکارانم درین مورد گذاشتن رو مطالعه کرده باشین بهتون گفتن که موندن پشت کنکور همونطوری که خودتون هم تجربشو دارین یه سری شرایط خاص میخواد.چون حیفه ادم یه سال از وقتشو بی نتیجه سر کنه
اگه احساس میکنین که انگیزه لازم بزای درس خوندن برای کنکور رو ندارین و شرایطش محیا نیس،من پیشنهادم اینه که میتونین تو مراکزی که بدون کنکور دانشجو میپذیرن شرکت کنین.البته اولین مسئله علاقس و تو رشته ای که علاقه دارین ثبت نام کنین
ولی اگه قصد کردین که دوباره برای کنکور بخونین اصلا حرفتون نبابد نمیتونم و حال ندارم و .... باشه
پستها و نظرات اینجا رو بخونین همیشه اونایی که رو به پیشرفت و موفقیت هستن بیشترین انرژی رو دارن و بیشترین تلاش رو میکنن.اینجوری میشه امید به آینده رو حفظ کرد
ما هم تا جایی که بتونیم کنارتونیم و راهنماییتون میکنیم
میلاد

این نظر توسط زهرا در تاریخ 1394/07/02 و 8:59 دقیقه ارسال شده است

چرا نظرمنو تایید نکردید؟؟ی سوال دیگم داشتم من الان رو برنامه قلم چی دارم پیش میرم برا شیمی وفیزیک که کتاب زوجین هست به نظرتون اول دومو بخونم یا سوم؟؟؟ازموناهم ثبت نام نکردم تو سایت هست دانلود میکنم توخونه میزنم درصداهم خودم میگیرم اینجوری خوبه؟؟خواهش میکنم هرچه زودترجواب بدید ممنون
پاسخ : سلام
ببخشید بابت تاخیر
خیلی خوبه که رو برنامه پیش میرین
نظر من اینه شما الان سوم رو بیشتر تسلط دارین و اگه تابستون هم با قلم چی پیش رفته باشین سوم رو خوندین
پس الان از دوم شروع کنین
در مورد آزمون دادن هم پیشنهاذد میکنم اگه شرایطش رو دارین حتما ثبت نام کنین و برین تو مراکز خود آزمون ها امتحان بدین.تو آماده سازیتون برای روز کنکور و همچنین قرار گرفتن در جو رقابت کنکور خیلی کمکتون میکنه
میلاذد

این نظر توسط زهرا در تاریخ 1394/07/01 و 22:58 دقیقه ارسال شده است

سلام من امسال کنکور دادم رتبم44هزارشد اصلا انتظارشو نداشتم فکرمیکردم زیر4هزاربشم ولیشکلکازتون کمک وراهنمایی میخوام.میخوام سال دیگه حداقل 3هزاربشم.چجوی درصدامو زیادکنم الانم شروع کردم به خوندم تقریبا ی هفته میشه از5ساعت شروع کردم دوروز کم کاری کردم امروز8ساعت ونیم خوندم میخوام خوب بخونم درصدامو ببرم بالا من فقط رشته های پزشکی دندون دارو یا فیزیوتراپی یکی ازاینارومیخوام سال دیگه بایدحتما قبول بشم.میشه راهنماییم کنید؟؟شکلکشکلک
پاسخ : سلام
ایشالا که امسال به هدفتون میرسین
اگه یه نگاهی به پست های قبلی ما که اختصاص به درس خاصی نداره بندازین همشون نکات مختلفی که برای درس خوندن در بهترین شرایط نیازتون هست رو توضیح داده
ایشالا که بتونین ازشون استفاده کنین و بهتر بخونین
پست ها رو مطالعه کنین و بازم اگه سوالی بود در خدمتیم
میلاد

این نظر توسط مهرانه در تاریخ 1394/07/01 و 9:14 دقیقه ارسال شده است

سلام به دكتر هاي عزيز من امسال كنكور دادم و الحمدلله رتبه 28 منطقه 3 رو كسب كردم و پزشكي بهشتي قبول شدم ميخواستم بگم بچه ها اينقد تو حاشيه نرين كه فلاني اين كلاس ميره اين كتاب رو ميخونه من تو شهري درس خوندم كه به خودي خود هيچ امكاناتي نداشت براي كلاس تست و مدرسه هم بايد يه شهر ديگه ميرفتي تنها تفاوت من با همشهريام كه موفقيتي مثل من نداشتن داشتن هدف و اعتماد واتكا به خودم بود وتواناييهام درضمن اگه سوالي چيزي داشتيد در خدمتم شکلکشکلک
پاسخ : سلام
تبریک میگم
خیلی هم عالی.ایشالا که تو بقیه مراحل هم موفق تر از قبل باشین
دقیقا چیزی که میگین درسته
همونطوری که قبل گفتم
هدف،برنامه ریزی،انگیزه و تلاش مربع موفقیت در کنکور هستن و بقیه چیزا مثل کتاب های مختلف کمک آموزشی و کلاس و ... وسیله هایی هستن که در صورت نیاز باید ازشون به بهترین شکل استفاده کرد
میلاد


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام دوست من! به سایت خودت خوش اومدی! این سایت همون اکسیر کنکور قدیمی هست امیدوارم اینجا هم مثل گذشته و حتی بیشتر رضایت شما رو کسب کنیم و مطالبمون به دردتون بخوره برای کنکور96 هم هستیم! با انرژی تر از قبل و با برنامه ها و فعالیت های متفاوت! ان شاءالله که بتونیم مطالب خوبی رو براتون داشته باشیم و استفاده کنین از پست هامون. لطفا نظراتتتون رو به صورت خصوصی ارسال نکنین چون واقعا امکان جواب دادنشون نیست.بهتره سوالاتتون رو هم به صورت مختصر و مفید ارسال کنین تا هرچه زودتر بتونیم جواب بدیم شاد و موفق باشین و حسااابی تلاش کنین...
اطلاعات کاربری
نویسندگان
کدهای اختصاصی